برگزاری رویداد به تماشا سوگند به مناسبت چهل سالگی گروه آموزشی نوید در روز جهانی عکاسی

به مناسبت ۴۰ سالگی گروه آموزشی نوید و همزمان با روز جهانی عکاسی رویدادی هنری در تاریخ ۳۰ مردادماه ۹۷ در محل ساختمان دیباگران واقع در چهارراه زرگری برگزار گردید.

این رویداد  با همراهی اساتید مطرح و به نام عکاسی شیراز و جمعی از هنر دوستان و هنرجویان دپارتمان هنر گروه آموزشی نوید برگزار شد.

در رویداد به تماشا سوگند ابتدا استاد محمدامین دانشور به بررسی اجمالی عکاسی خیابانی پرداختند. پس از آن به روایت شیرین استاد منصور صانع سفری کوتاه به شیراز روزگار جوانی انجام شد و در ادامه پنل پرسش و پاسخ اساتید: قاسم معماری، محمدجواد پوست پرداز، علیرضا عیسوی و محسن همتی در زمینه عکاسی پاسخگوی پرسشهای مختلف شرکت کنندگان بودند.

پس از آن مجموعه عکس های دیده نشده ای از زندگی عشایر دوران زنده یاد بهمن بیگی که توسط کاظم احمدی (از عکاسان قبل از انقلاب) گرفته شده بود به نمایش درآمد.

در ادامه برنامه از برگزیدگان مسابقه عکاسی تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است که از بین ۱۷۸ اثر ارسال شده به دبیرخانه مسابقه ۱۸ اثر توسط داروان انتخاب و جهت گرفتن رای مخاطبین در پیج اینستاگرام درج گردید.

و ۱۰ اثر نیز جهت چاپ توسط موسسه دیباگران نویدپارس و به نمایش گذاشتن در مراسم انتخاب شد.

در این مراسم اثر طاهره پناه پوری به عنوان اثر برتر از دید داوران اعلام گردید و اثر نیلوفر امیری نیز به عنوان اثر شایسته ی تقدیر توسط داوران اعلام شد.

اثر نگین شریفی نیز با بالاترین میزان رای مخاطب به عنوان اثر برتر از دید مخاطبین معرفی شد.

کودکان کار تحت پوشش جمعیت مردمی امام علی (ع) نیز در این رویداد همراهی مربیان خود اجرای موزیکال داشتند.

ار جمله برنامه های جانبی این رویداد نمایشگاه عکس آثار برتر دانش پذیران دوره های جامع عکاسی دیباگران نوید پارس، فروش ویژه آخرین کتاب عکس استاد صانع و کتابهای مرکز کتاب فرهنگ و هنر بود.

در پایان مراسم نیز از داوران و همراهان این رویداد تقدیر و تشکر به عمل آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *